אודות

תמונת נוף שמש וצל של אישה

אהלן, מה שלומך?! איזה כיף שבאת לבקר

ברוכים הבאים למסע שלי לעבר אורח חיים בריא יותר! שמי אגנס, אני אוהבת את המטבח ויכולה לבלות שעות שם, בעיקר בהכנות לאוכל בריא, אני מאוד סקרנית ואוהבת ליצור ולחקור מתכונים בריאים וידידותיים וכמובן גולמיים , לקבל השראה מאנשים מיוחדים וללמוד מכל אחד, ולא משנה כמה נלמד , תמיד יש מה ללמוד עוד.
יצרתי את הבלוג הזה כדי לחלוק את התשוקה שלי לאוכל גולמי חי צמחוני בריא וטעים ולשתף את המתכונים והתמונות אוכל שלי. 
בבלוג שלי תוכלו לראות מתכונים שאולי תרצו להוסיף לחיי היום יום שלכם, מתכונים טעימים קלים ומיוחדים, מתאים לכל מי שאוכל מזון גולמי ולכל מי שרוצה לאכול בריא!

אז מה זה בעצם תזונה גולמית צמחונית

זוהי תזונה גולמית שעשויה ממרכיבים צמחיים בלבד , שלא עברו תהליך של עיבוד  כגון: בישול/ אידוי/ אפייה /טיגון.
התזונה הגולמית קיימת מלפני המון שנים, ורק בשנים האחרונות צמחה והפכה לפופולרית , בעיקר בשל יעילותה בהיפטרות משומן לא רצוי בפרק זמן קצר, וריפוי בעיות בריאותיות באמצעות אכילה טבעית.

באופן כללי בתזונה זו אוכלים המון ירקות ופירות טריים ויבשים,
דגנים , אגוזים שונים, וקטניות שמנביטים אותם .
את כולם אוכלים חי וטרי, מאכלים רבים נעשים על-ידי ייבוש במייבש מזון וכמובן ניתן גם בתנור בטמפרטורה שלא עוברת את 40 מעלות צלזיוס, על מנת לשמר את הערכים התזונתיים.
מאכלים מיובשים לוקחים זמן ואם כבר מכינים רצוי לעשות הכנות מוקדמות מראש.
בתזונה הגולמית עושים שימוש תמידי בבלנדר , להכנת שייקים , ממרחים ,קרקרים ועוד.
ניתן להכין המון מתכונים טעימים שאם תטעמו לא תאמינו שמדובר באוכל גולמי, כמו עוגות שונות או לחמים מיובשים וכמובן אין לזה סוף 🙂

יתרונות תזונת רואו פוד – אוכל חי מהצומח

  1. שימור רכיבים תזונתיים: מזונות גולמיים שומרים על האנזימים והרכיבים התזונתיים הטבעיים שלהם, כולל ויטמינים, מינרלים ופיטונוטריינטים, שיכולים להיות מועילים לבריאות.

  2. עיכול משופר: אנשים רבים חווים עיכול משופר ויציאות סדירות בשל תכולת הסיבים הגבוהה של פירות וירקות חיים.
  3. ניהול משקל: מזונות גולמיים הם לרוב דלי קלוריות ושומן, מה שהופך אותם לתורמים לירידה במשקל וניהול משקל.
  4. מניעת מחלות פוטנציאלית: התזונה עשירה במזונות צמחיים, הקשורה בסיכון מופחת למחלות כרוניות כמו מחלות לב, לחץ דם גבוה וסוגי סרטן מסוימים.
  5. אנרגיה מוגברת: חלק מהאנשים מדווחים על עלייה באנרגיה ובחיוניות על דיאטת מזון גולמי, שעלולה לייחס לשפע של חומרים מזינים ואנזימים.
  6. הידרציה: למזון גולמי, במיוחד פירות וירקות, יש תכולת מים גבוהה, המסייעת בהידרציה ובבריאות הכללית.

חסרונות תזונת רואו פוד – אוכל חי מהצומח

  1. חוסר איזון תזונתי: זה יכול להיות מאתגר לעמוד בכל הדרישות התזונתיות, כולל ויטמין B12 ברזל, סידן וחלבון, אך ורק באמצעות תזונת מזון גולמי, שעלול להוביל למחסור, ולכן יש לאכול מצרכים מתזונת הרואו פוד שיש בהם ויטמינים שגוף האדם זקוק לו, בתזונה הצמחונית יש את כל הויטימינים שצריך כדי לחיות!
  2. דאגות בטיחות מזון: צריכת מזון גולמי עלולה להוות סיכון למחלות הנישאות במזון אם לא מטפלים, מאוחסנים או מוכנים כראוי.
  3. בעיות עיכול: אנשים מסוימים עלולים לחוות אי נוחות במערכת העיכול עקב תכולת הסיבים הגבוהה במזון גולמי על בסיס צמחי, במיוחד אם עוברים במהירות לתזונה גולמית., ולכן צריך לעבור לתזונה זו בהדרגה, ולמי שיש בעיות רפואיות , חשוב להתייעץ עם רופא.
  4. אתגרים חברתיים: הקפדה על אכילת מזון גולמי עשויה להציב אתגרים במצבים חברתיים, מפגשים או מסעדות, להגביל את בחירת המזון.

למי זה טוב

תזונת מזון גולמי עשויה להתאים לאנשים ש:

  • העדיפו תזונה צמחית בעיבוד מינימלי ויש לכם גישה למגוון של פירות, ירקות, אגוזים וזרעים טריים ואיכותיים.
  • מחפשים יתרונות פוטנציאליים בעיכול, ניהול משקל ורמות אנרגיה.

והנה כמה מהיתרונות שלי מאכילת תזונה גולמית מעבר ליתרונות הטבעיים של מזונות גולמיים :

1. מצאתי תשוקה חדשה, לצלם מתכונים ולהיות כל היום במטבח בהכנת מתכונים גולמיים , אני נהנית מכל רגע , מכל צלחת עם מנה טעימה, עושה לי חשק ללמוד עוד על אוכל גולמי וחיים בריאים ולא להפסיק אף פעם .

2. עוזר לירידה במשקל די מהר אבל לא לכולם מסיבות שונות, בעיקרון עוזר לשמור על המשקל התקין של הגוף בהמשך החיים , מפני שתזונה גולמית נמוכה בקלוריות, עשירה בסיבים, ומבוססת על מזון בריא של צמחים שלמים (נבטים שונים בסלטים) , ולכן אכילה כזו תוביל לירידה במשקל, וחשוב להוסיף גם שכושר גופני מאוד כדאי כחלק מאורח חיים בריא .

3. מרגישים הרבה אנרגיה , אם פעם הייתי לפעמים עצלנית להתאמן , היום אני עושה זאת בכיף ובמלא אנרגיות , המזון הגולמי נותן תחושת הקלה ואין את התחושה של הכבדות אחרי האוכל.

4. מחזק את מערכת חיסון , כלומר אין וירוסים של חורף ( לוקח זמן ,זה לא תמיד מיידי , שמים לב לזה בהדרגה , ואצל כל אדם זה שונה), בעיות רפואיות כלליות שהיו לי אינם יותר [ גם כאבי הבטן כל חודש 😉 ] וכל זאת כי  מערכת החיסון שלי התחזקה , בתזונה הגולמית יש חומרים מזינים וחיוניים לגוף האדם.

5.אכילת אוכל טבעי גולמי הפכה אותי ליותר אינטואיטיבית , התחלתי להקשיב לעצמי , ולהסתכל גם על הדברים הקטנים  בטבע ולהנות ממה שרק אפשר.

6. יש מבחר עצום של מאכלים, זה לא רק סלטים , בתזונה הגולמית יש הכל , קינוחים, לחמים שונים כגון : לאפות, טורטיות, קרקרים וזה עוד לא הכל  אני מרכיבה את המנות שלי מהרבה ירק מגוון ומתובל בממרחים ורטבים טעימים, עם נבטים שהנבטתי בבית לפעמים גם קונה מוכן.

7. הטעמים משתנים ,כלומר כאשר מתרגלים כבר למזון גולמי ,אז מאכלים אחרים כבר לא מושכים וטעמים יכולים להשתנות ,כמובן אין לשלול את הגיל שגם יכול לגרום לשינויים בבלוטות הטעם .

לסיום , למזון הגולמי יתרונות רבים , מה שהטבע נותן , צריך להשתמש בו בחוכמה , כל אדם צריך לדעת שיש תמיד דרך לחיים בריאים יותר , אתם רק צריכים לרצות , כי כשרוצים לדעתי מצליחים וגם תזונה גולמית זה אורח חיים  , זה לא דיאטה להרזיה חשוב לדעת זאת.

 

 

*כל התוכן שכתוב ומוצג  באתר  הוא למידע כללי בלבד
אין להתייחס אליו כתחליף לייעוץ רפואי של הרופא שלך או כל איש מקצוע אחר בתחום הבריאות
אם יש לך חששות לגבי בריאותך הכללית, עליך לפנות לרופא המשפחה שלך